In de eerste muzische les gingen we creatief aan de slag met legoblokken. We stempelen naar hartenlust en creëerden zo originele kunstwerken: insecten, een ijsje, auto's, een kasteel ...
De kop is eraf! De eerste schooldag is altijd een beetje spannend, maar het is echt voorbij gevlogen. We startten de dag met een samenwerkingsopdracht die gemakkelijker leek dan het uiteindelijk was. Het zorgde alleszins voor animo. We leerden elkaar eens op een andere manier kennen aan de hand van een back-to-schoolbingo. De winnaars van de bingo mochten een dag op de zitbal of de bureaustoel van de juf zitten. Vervolgens trokken we naar het eerste leerjaar om het meter- en peterschap tussen onze beide klassen te regelen. Iedereen kreeg een kindje uit L1 onder zijn/haar hoede. Na de speeltijd regelden we enkele praktische zaken: de schoolagenda invullen, schriften in orde maken, inloggen op de chromebooks ... Daarna gebruikten we een eerste keer ons woordenboek Frans-Nederlands om de inhoud van onze boekentas en pennenzak in het Frans te kunnen benoemen. Tijdens de middagpauze picknickten we op de speelplaats. Na de middagpauze werd er even gezweet op een instaptoets van wiskunde. En ...
De kinderen kregen maandag de opdracht om een Grieks of Romeins kunstwerk na te bootsen en er een tableau vivant (levend schilderij) van te maken. Er was heel wat enthousiasme en dit resulteerde dan ook in toffe resultaten. Super gedaan!
wauw
BeantwoordenVerwijderenDank je juf joke als ik mijn agenda vergeet is dat de juiste oplossing
BeantwoordenVerwijderenhandig :<
BeantwoordenVerwijderen